Jaki sklep internetowy wybrać dla siebie?
1 marca 2019
Przymierzając się do budowy czy przebudowy sklepu internetowego musimy zmierzyć się z podjęciem decyzji nie KOGO, ale CO wybrać. Z wielu stron jesteś bombardowany informacjami dlaczego wybrać właśnie jedno albo drugie rozwiązanie. Każdy zachwala rozwiązanie które mu najbardziej pasuje nie patrząc na faktyczne potrzeby klienta.
Dlatego słuchając od 16 lat obu stron, chciałem się podzielić moimi przemyśleniami w tej materii. Proponowane przez Studio Graficzne rozwiązania są wypracowane od strony wygody użytkownika (przyjazna, łatwa, intuicyjna obsługa) ale też i od strony informatycznej (łatwa rozbudowa, wiele integracji, duże możliwości ingerencji kod sklepu). To co proponujemy jest dostępne jako rozwiązania open source’owe dla których robimy indywidualne realizacje. Każdy z tych sklepów wspaniale zachowuje się w wersji mobilnej. Subiektywnie proponujemy jeden z trzech typów sklepów:
Woo Commerce
To niejako rozwinięcie jakże znanego Word Pressa, czyli najpopularniejszego systemu na bazie którego stawia się strony internetowe. Sklep oparty na Woo Commerce ostatnio (w 04.2019) silnik sklepowy został zaktualizowany i mamy już na koncie jedną realizację z ponad 20 tys produktów, a w planach ok 100 tys produktów. Sklep charakteryzuje się bardzo dużą łatwością obsługi, klienci chwalą tę prostotę. Możemy tu oczywiście zintegrować płatności on-line, kurierów, fakturowanie i wiele innych funkcji w zależności od życzenia klienta. Z racji tego, że jest to de facto „przedłużenie” Word Pressa – w internecie znajdziemy wtyczki realizujące praktycznie wszystkie funkcje pożądane przez klienta. Niektóre z nich są płatne.
Wady tego rozwiązania:
- skończona ilość produktów – przy większej ilości wymaga serwera dobrej wydajności;
- nie ma wszystkich integracji jakie są dostępne w konkurencyjnych sklepach;
Zalety:
- dobry dla małych i średnich sklepów, doskonały dla początkujących;
- intuicyjny panel administracyjny;
- bardzo duża ilość wtyczek, w tym wspomagających SEO;
- duża społeczność polskojęzyczna, duże wsparcie w tym języku;
- stosunkowo niska cena wejścia na rynek e-commerce z tym rozwiązaniem.
Prestashop
Jest to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych w Polsce. Oferuje bardzo przyjazny panel administracyjny od strony zaplecza i praktycznie nieograniczone możliwości po stronie front-endu. Kwestie optymalizacji SEO, ustawienia przyjaznych adresów stron czy dodania praktycznie nieograniczonej ilości produktów są tutaj standardem. Największe realizowane przez nas sklepy miały ponad 50 tys produktów a to nie była górna granica możliwości. Z racji swojej popularności w tym rozwiązaniu mamy także silną społeczność dającą wsparcie w języku polskim. Bardzo dużo wtyczek (w tym płatnych) do integracji platformy z płatnościami on-line, kurierami, serwisami aukcyjnymi, ale także z zewnętrznymi hurtowniami – bardzo często stosowane rozwiązanie dla dropshippingu. Możliwość budowania wielopoziomowego menu, w którym wszystko jest poukładane, mnóstwo możliwości prowadzenia promocji zarówno cenowych jak i rabatowych, możliwość ustawiania klas cenowych dla odpowiednich klientów, możliwość pokazywania części oferty tylko zalogowanym i wiele innych.
Wady:
- przy bardzo dużej ilości produktów system wyraźnie zwalnia;
- wymagany nadzór informatyka podczas aktualizacji sklepu;
- wymaga dużo pracy aby działał perfekcyjnie.
Zalety:
- duża ilość pierwotnie wbudowanych funkcjonalności;
- dobre przygotowanie sklepu pod kątem SEO (pozycjonowanie);
- duży wybór szablonów graficznych i możliwość budowy własnego layoutu;
- duże możliwości rozbudowy sklepu za pomocą płatnych i darmowych modułów;
- doskonała opcja dla małych i średnich sklepów.
Magento
To rozwiązanie dla sklepów średnich i dużych. Tutaj „sky is the limit” – sklep potrzebuje porządnego serwera ale w zamian daje możliwości jakie przekraczają Presta Shop. Obsługa kilkuset na nawet kilku tysięcy transakcji dziennie, wielopoziomowy dostęp od strony administracyjnej, pełna integracja z największymi programami magazynowymi i ERP. Sklep wymaga specjalistycznej wiedzy od informatyków. Jeśli nie przeraża Cię język angielski – znajdziesz mocne wsparcie i pomoc w internecie. Większość wtyczek jest tutaj płatna, ale w tej wielkości sklepie nie to jest najważniejsze. Tutaj mamy także bardzo rozbudowaną analitykę już w samym sklepie, więc śledzenie preferencji klientów będzie o wiele łatwiejsze. Polecamy to rozwiązanie dużym podmiotom, które poważnie myślą o handlu w internecie.
Wady
- duży koszt zarówno przygotowania sklepu jak i jego utrzymania;
- większość wtyczek i rozszerzeń jest płatna;
- standardowa instalacja wymaga przygotowania SEO;
- wymaga zdecydowanie droższego serwera i stałej opieki informatyka.
Zalety
- rozbudowane wsparcie w języku angielskim;
- przygotowanie SEO jest stosunkowo proste;
- duże możliwości rozbudowy sklepu o nowe funkcje;
- możliwość prowadzenia wielu sklepów z jednego miejsca.
Jeśli masz pytania dotyczące Twojego sklepu – chętnie z tobą porozmawiam. Dzwoń 502-448-072 lub pisz śmiało do mnie:
[email protected]